ahmad hamizan

Friday, October 24, 2014

UTeM U TERBILANG GEMILANG

UTem merupakan satu2nyer universiti teknikal yang terdapat di Malaysia yang telah melahirkan ramai engineer2 yang berjaya dan berkaliber. Pada mulanya, bila aku masuk u ni ramai yg x tahu pasaluniversiti ni. Universiti baru dibina sedekad lebih. u ni masih baru so thats why la ramai yang masih tidak mengenali universiti ini. Adik2 yang baru atau ingin masuk ke alam universiti ini perlu bangga apabila ditawarkan ke universiti ini bagi yang berminat dan bercita2 untuk menjadi seorang engineer. Baru2 ini kerajaan telah menetapkan syarat kepada para pelajar yang mengambil bidang kejuruteraan harus mendapatkan band 4 dalam muet untuk graduasi. seharusnya hal ini tidak perlu dijadikan beban kerana memang seorang engineer harus fasih berbahasa inggeris kerana untuk bekerja dengan company2 yang besar harus fasih berbahasa inggeris. takkanlah korang yang telah graduate mahu bekerja dengan company yang kecil je. sampai bila korang nak berjaya macam tu. UTeM merupakan merupakan u yang sangat hebat namun aku sedikit kesal dengan cara pentadbiran di universiti ini. Aku x bolehla nak cerita kat sini sebab nanti bukak aib pulak. Aku harap ada perubahan yang ketara bg memudahkan student nak belajar. Namun aku bangga dapat belajar di universiti ini. dapat didikan daripada pensyarah2, prof2 , doktor2 yang hebat.

kepada senior2 engineer. kongsilah sikit bagaimana mahu jadi seorang engineer yang hebat..:)

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Kerana memberi komen..datang lagi yeer..^^